Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Informatyki
Do zadań referatu należą sprawy związane z: funkcjonowaniem Biura Obsługi Klienta, obsługą sekretariatu, sprawami organizacyjno-administracyjnymi, kadrowo-socjalnymi, Pracowniczymi Planami Kapitałowymi, kancelaryjno-gospodarczymi, kontrolą zewnętrzną i kontrolą zarządczą, ewidencją ludności i dowodami osobistymi, działalnością gospodarczą, koncesjami alkoholowymi, zbiórkami publicznymi i zgromadzeniami, repatriacją, obsługą prawną, audytem wewnętrznym, obsługą i doradztwem w zakresie spraw BHP, informatyzacją urzędu, ochroną danych osobowych i systemem zarządzania bezpieczeństwa informacji, prowadzenie archiwum zakładowego.
Pracą Referatu kieruje Kierownik Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Informatyki.
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz ustawy o zmianie imion i nazwisk.
Pracą USC kieruje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.
Referat Finansowy
Do podstawowego zakresu działania referatu należy obsługa finansowo- księgowa jednostki, a w szczególności: opracowywanie planu finansowego Urzędu Gminy oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej, prowadzenie księgowości dla Urzędu Gminy, prowadzenie spraw związanych z obliczaniem i ewidencją wynagrodzeń oraz wszystkich rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS, prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień z których wynikają zobowiązania finansowe, prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, sporządzanie sprawozdań budżetowych, bilansu, rachunku zysków i strat, organizowanie inwentaryzacji i wycena majątku Urzędu.
Pracą Referatu Finansowego kieruje Kierownik Referatu Finansowego będący Zastępcą Skarbnika i głównym księgowym urzędu gminy.
Referat Podatków i Opłat
Do podstawowego zakresu działania referatu należy prowadzenie i realizacja zadań właściwych dla organu podatkowego, a w szczególności: prowadzenie spraw i postępowań w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie postępowań podatkowych w celu ustalenia lub określenia wysokości zobowiązań podatkowych, przeprowadzanie kontroli podatkowych u podatników, windykacja oraz zabezpieczanie zobowiązań podatkowych, pomoc de minimis w zakresie podatków i opłat lokalnych.
Pracą Referatu Podatków i Opłat kieruje Skarbnik Gminy jako Kierownik Referatu Podatków i Opłat.
Referat Inwestycji, Mienia i Infrastruktury Komunalnej
Do zadań referatu należą sprawy z zakresu: spraw inwestycyjnych i remontowych obiektów kubaturowych i liniowych oraz sportowo-rekreacyjnych, turystycznych i małej architektury, komunalizacji i ewidencji mienia komunalnego, gospodarki komunalnej, gospodarki mieszkaniowej i lokalowej, drogownictwa, budownictwa, gospodarki gruntami, ochrony zabytków i dóbr kultury, gospodarowania nieruchomościami, przekształcania wieczystego użytkowania w prawo własności, nazewnictwa ulic oraz placów i rond, lokalnego transportu zbiorowego, prawa wodnego, rozwoju urbanistycznego Gminy, efektywności energetycznej, utrzymania porządku i czystości w gminie oraz organizacji pracy brygady gospodarczej, osób kierowanych przez sąd do prac społecznie użytecznych oraz prac społecznie użytecznych i prac sezonowych w ramach aktywizacji osób bezrobotnych.
Pracą Referatu kieruje Kierownik Referatu Inwestycji, Mienia i Infrastruktury Komunalnej.
Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
Do zadań referatu należą sprawy z zakresu: planowania przestrzennego, ochrony środowiska, gospodarki odpadami i utylizacji odpadów niebezpiecznych, rolnictwa, łowiectwa, leśnictwa, prawa górniczego i geologicznego, rewitalizacji terenów, ograniczenia niskiej emisji, realizacji programu „Czyste Powietrze” oraz utrzymania pomników.
Pracą Referatu kieruje Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska.
Referat Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej
Do zadań referatu należą sprawy placówek oświatowych dla których Gmina jest organem prowadzącym. Do zadań referatu należy koordynowanie polityki kadrowej, finansowej i administracyjnej oraz zadań z obszaru oświaty. Referat prowadzi sprawy związane z działalnością instytucji kultury, sportu i kultury fizycznej, zdrowia i polityki społecznej oraz funkcjonowaniem placówki wsparcia dziennego, realizacją ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a także współdziała w realizacji zadań z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii oraz Zespołem Interdyscyplinarnym i Gminną Radą Sportu.
Pracą Referatu kieruje Kierownik Referatu Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej.
Referat Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
Do zakresu działania Referatu należą sprawy z zakresu pozyskiwania, realizowania i rozliczania funduszy krajowych i zagranicznych, realizacji ustawy Prawo zamówień publicznych, promocji Gminy i Urzędu Gminy, Biuletynu Informacji Publicznej, współpracy z gminami partnerskimi i innymi stowarzyszeniami oraz komunikacji społecznej.
Pracą Referatu kieruje Kierownik Referatu Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych.
Samodzielne stanowisko ds. rady gminy
Do podstawowego zakresu działania stanowiska należy prowadzenie spraw z zakresu obsługi rady gminy i jej komisji; prowadzenie dokumentacji rady; prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów i referendów powszechnych, wyborów ławników do sądów powszechnych oraz wyborów sołtysów i rad sołeckich.
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
Do podstawowego zakresu działania należy: realizacja zadań z zakresu ochrony informacji niejawnych, realizacja zadań z zakresu ochrony danych osobowych, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, zadań z zakresu obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, realizacja zadań z zakresu spraw obronnych, prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym w budynkach urzędu, współdziałanie z Policją w zakresie ustalonym przez Wójta.
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych jest samodzielnym stanowiskiem pracy.
Sekretariat Wójta Gminy
Sekretariat Wójta realizuje sprawy związane z zapewnieniem obsługi techniczno- organizacyjnej Wójtowi i Zastępcy Wójta w zakresie prowadzonych przez nich spraw, obsługą administracyjno- organizacyjną spotkań i narad organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta, Sekretarza i Skarbnika, redagowaniem odpowiedzi na pisma i zaproszenia kierowane do Wójta i Zastępcy Wójta, prowadzeniem ewidencji i zbioru porozumień zawieranych z innymi jednostkami samorządowymi, organami administracji rządowej i innymi podmiotami, podejmowaniem czynności związanych ze stwierdzeniem własnoręczności podpisu oraz zgodności kserokopii z oryginałem przez Wójta, prowadzeniem terminarza pracy Wójta i Zastępcy Wójta. Sekretariat Wójta wchodzi w skład Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Informatyki.
Wójt Gminy
Do zakresu zadań i kompetencji Wójta należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy Godów i reprezentowanie jej na zewnątrz
- prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy Godów
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy Wójta
- wnioskowanie do Rady w sprawie powołania i odwołania Skarbnika Gminy
- nadzorowanie przygotowania projektu budżetu i jego realizacji
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad pracą Urzędu
- udzielanie upoważnień i pełnomocnictw w sprawach należących do jego własnych kompetencji
- nadzorowanie oraz akceptacja projektów uchwał Rady opracowywanych przez referaty,biura lub pracowników samodzielnych stanowisk pracy oraz określenie sposobu ich wykonania
- przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podjętych przez Radę oraz składanie Radzie sprawozdania ze swej działalności
- gospodarowanie mieniem komunalnym i ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową gospodarkę finansową gminy
- pełnienie pozostałych powinności pracodawcy, wynikających z Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych oraz innych aktów prawnych
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej
- wydawanie zarządzeń w tym w sprawach organizacyjnych i porządkowych
- sprawowanie zwierzchnictwa w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Godów
- wykonywanie zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy
- ochrona informacji niejawnych i ochrona danych osobowych
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej,skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
- sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego w stosunku do:
- Z-cy Wójta Gminy
- Sekretarza Gminy
- Skarbnika Gminy
- Kierownika Referatu Oświaty,Kultury i Polityki Społecznej
- Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych
- Administrator Bezpieczeństwa Informacji
- Gminne Jednostki Organizacyjne i Instytucje Kultury
- utrzymywanie więzi ze społeczeństwem,w sprawach ważnych lub w przypadkach określonych odrębnymi przepisami prawa - zasięganie opinii mieszkańców ,organizacji i środowisk lokalnych oraz informowanie o założeniach do projektu budżetu,kierunkach polityki społecznej i gospodarczej Gminy
- wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa ,uchwałami Rady Gminy oraz wynikających z uregulowań wewnętrznych.
Zastępca Wójta Gminy
Do zakresu zadań i kompetencji Zastępcy Wójta należy:
- zastępowanie Wójta podczas jego nieobecności
- składanie w imieniu gminy oświadczeń woli w sprawach majątkowych w zakresie zarządu mieniem - na podstawie udzielonego imiennie upoważnienia
- współpraca z organizacjami społecznymi , jednostkami pomocniczymi Gminy oraz koordynowania prac związanych z udziałem Gminy w stowarzyszeniach, związkach międzygminnych i porozumieniach komunalnych
- udział w posiedzeniach zespołu redakcyjnego gazetki samorządowej JESTEŚMY
- nadzór nad organizacją gminnych imprez organizowanych przez Wójta lub przy jego udziale
- sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego w stosunku do:
- Kierownika Referatu Inwestycji,Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
- Kierownika Referatu Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych.
Sekretarz Gminy
Do zakresu zadań i kompetencji Sekretarza Gminy należy :
- współdziałanie z Wójtem w sprawach bieżącego funkcjonowania urzędu, organizacji pracy oraz przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy przez pracowników urzęduwspółdziałanie z Wójtem w sprawach bieżącego funkcjonowania urzędu, organizacji pracy oraz przestrzegania porządku i dyscypliny pracy przez pracowników urzędu,
- przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podjętych przez Radę,
- upowszechnianie i wdrażanie nowoczesnych technik i metod organizacji pracy,
- wykonywanie wobec Wójta czynności z zakresu prawa pracy, niezastrzeżonych do właściwości Rady lub jej Przewodniczącego,
- opracowywanie regulaminu organizacyjnego i jego zmian oraz czuwanie nad zapewnieniem bieżącej aktualizacji wewnętrznych aktów prawnych Urzędu (regulaminów i instrukcji ) niezastrzeżonych na rzecz innych komórek,
- realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi, w zakresie powierzonym przez Wójta, a w szczególności koordynowanie procesu zatrudnienia, organizowania naboru na wolne stanowiska urzędnicze, służby przygotowawczej, systemu oceniania oraz szkoleń,
- współdziałanie z przedstawicielami załogi i bezpośrednimi przełożonymi komórek organizacyjnych w sprawach pracowniczych, a także w zakresie przeciwdziałania występowaniu mobbingu w urzędzie oraz przeciwdziałanie zjawiskom korupcji,
- dekretowanie korespondencji wpływającej do urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- koordynowanie organizacji praktyk zawodowych, staży, aktywizacji bezrobotnych,
- nadzorowanie spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów, spisów i referendów w Gminie Godów w uzgodnieniu z Wójtem, a także zapewnienie udziału przedstawiciela Wójta na zebraniach wiejskich, podczas których odbywają się wybory sołtysa i rady sołeckiej,
- koordynowanie opracowań statutu Gminy i statutów jednostek pomocniczych Gminy,
- przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych, o których mowa w przepisach ustrojowych samorządu terytorialnego składanych przez pracowników urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz osób upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych,
- składanie Radzie Gminy informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych,
- koordynowanie kontroli zarządczej w urzędzie,
- zawieranie umów cywilnoprawnych w imieniu Gminy, w zakresie realizowanych zadań przez podległe komórki organizacyjne, a nie zastrzeżonych dla Wójta,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych w zakresie realizowanych zadań przez nadzorowane komórki organizacyjne w uzgodnieniu z Wójtem,
- sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego w stosunku do:
- Kierownika Referatu Organizacyjnego,Spraw Obywatelskich i Informatyki
- Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- samodzielnego stanowiska ds. rady gminy w zakresie niezastrzeżonym dla Przewodniczącego Rady Gminy
- zapewnienie prawidłowej obsługi prawnej w urzędzie.
Skarbnik Gminy
Do zakresu zadań i kompetencji Skarbnika należy:
- kontrolowanie i nadzorowanie realizacji budżetu oraz bieżące informowanie Wójta o zagrożeniach i nieprawidłowościach związanych z jego realizacją,w tym w szczególności czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych przez pracowników Urzędu
- nadzór nad prawidłową gospodarką finansową gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uchwałami Rady i zarządzeniami Wójta
- czuwanie nad zapewnieniem równowagi budżetowej
- nadzór nad prowadzeniem księgowości budżetu gminy według odrębnego planu kont
- przygotowanie projektu budżetu gminy zgodnie z procedurą określoną przez Radę w stosownej uchwale oraz wieloletniej prognozy finansowej ,a w szczególności:
- opracowywanie założeń i wytycznych do projektu budżetu
- zbieranie i analizowanie materiałów planistycznych z poszczególnych komórek i jednostek organizacyjnych
- sporządzanie analiz finansowych dla potrzeb konstruowania projektu budżetu gminy oraz wieloletniej prognozy finansowej
- przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami we współpracy z komórkami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy
- sporządzanie wieloletniej prognozy finansowej wraz z prognozą kwoty długu
- przyjmowanie i sprawdzanie pod względem zgodności z projektem budżetu oraz uchwałą budżetową odpowiednio projektów planów finansowych oraz planów finansowych komórek i jednostek organizacyjnych gminy
- zawiadamianie komórek i jednostek organizacyjnych o kwotach dochodów i wydatków ujętych w projekcie budżetu, uchwale budżetowej, uchwałach i zarządzeniach zmieniających budżet
- opracowywanie budżetu gminy w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej oraz planu zadań zleconych,
- wykonywanie budżetu, poprzez:
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie gminy oraz innych uchwał budżetowych
- bieżąca aktualizacja ewidencji szczegółowej wysokości planu dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów
- przygotowywanie we współpracy z innymi komórkami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy projektów uchwał Rady w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
- bieżące analizowanie realizacji budżetu gminy
- koordynowanie opracowywania zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu i ich analiz, w tym:
- sprawozdań kwartalnych
- sprawozdań opisowych z wykonania budżetu za I półrocze oraz rok budżetowy
- sprawozdań z wykonania wieloletniej prognozy finansowej
- sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego
- prowadzenie rachunkowości jednostki , dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- składanie kontrasygnaty na dokumentach, w których wyrażona jest czynność prawna mogąca spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych
- wyznaczanie pracowników urzędu do przeprowadzania kontroli finansowej w urzędzie, jednostkach organizacyjnych gminy itd. i podatkowej w gminie oraz sprawowanie nadzoru nad jej realizacją
- sprawowanie funkcji Kierownika Referatu Podatków i Opłat.
- sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego w stosunku do:
- Kierownika Referatu Finansowego
- Referatu Podatków i Opłat
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta w drodze odrębnych zarządzeń oraz pełnomocnictw, upoważnień i poleceń.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Aktualności | ||||
2024-05-29 |
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Godów
ilość pobrań: 181
|
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Godów 842.5KB | zobacz |