Interaktywne widokówki z kodami QR zrealizowano z projektu „Kultura, media, natura - innowacyjne podejście do dziedzictwa obszaru LGD Morawskie Wrota” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Zadanie obejmowało projekt i wydruk 10 wzorów interaktywnych widokówek promujących dziedzictwo przyrodniczo-kulturowe i historyczne - nakład: 500 sztuk każdej widokówki.
Na widokówkach umieszczone są kody QR odsyłające do:
- wirtualnych spacerów po obiektach gminnych
- filmu promocyjnego gminy
- piosenki Zbigniewa Wodeckiego.
Na trzech widokówkach (z byłym dworcem PKP, Hubertusem i Dożynkami) QR kod przekierowuje do filmu promocyjnego o gminie Godów z roku 2019, zrealizowanego przez MR Records Studio ze Skrzyszowa.
Na dwóch widokówkach (z rzeźbami honorowych obywateli oraz rzeką Piotrówką) OR kod przekierowuje do piosenki Honorowego Obywatela Gminy Godów śp. Zbigniewa Wodeckiego „Lubię wracać tam gdzie byłem”. By umieścić na widokówce ten QR kod uzyskano zgodę Wytwórni Muzycznej MTJ z Warszawy na wykorzystanie utworu.
Pozostałe pięć widokówek zawiera kod QR, który przekierowuje do wirtualnego spaceru po danym obiekcie.
Osoby zainteresowane widokówkami mogą je otrzymać w ośrodkach kultury na terenie naszej gminy, a także w Urzędzie Gminy Godów - do wyczerpania nakładu.
Istnieje także możliwość samodzielnego wydrukowania widokówek - pliki do druku znajdują się w załącznikach.
Widokówki łączące tradycyjne techniki wizualne z nowoczesnymi technologiami multimedialnymi poruszają wyobraźnię odbiorcy. Przez połączenie wrażeń akustycznych z wizualnymi osiągnięty został efekt niezwykłej ekspresji, dzięki któremu odbiorca przenosi się w czasie i przestrzeni. Na widokówkach umieszczone są QR kody odsyłające do utworów (film, muzyka, wirtualny spacer) ułatwiające ożywienie prezentowanego obrazu w wyobraźni odbiorcy - taka forma uatrakcyjnia działania promocyjne obszaru.